Главна навигацияНавигация по категорииОсновно съдържание

dm в Европа

Да правиш правилното нещо за клиентите на място

dm магазин

dm drogerie markt разпознава рано шансовете за икономически растеж в обединяваща се Европа и успешно експандира в много от съседните държави. Към дата 30.09.2019 компанията има над 3660 магазина и над 62 000 служителя в цяла Европа. dm е международна компания, оперираща чрез два отделни концерна – концерн Австрия/Централна и Източна Европа включва Австрия и още 11 държави от Средна и Югоизточна Европа: Унгария, Чехия, Словакия, Словения, Хърватия, Сърбия, Босна и Херцеговина, Румъния, България, Северна Македония и Италия. Концерн Германия оперира на немския пазар и отговаря за пазарите извън границите на Европа.

Международно управление на dm 

Международните отдели за услуги са в центъра на бизнес общността на dm: По отношение на техническата си структура те приблизително съответстват на разделението на отделите, но не работят само за една държава, а предоставят услуги за всички държави в сътрудничество с отделите на националните организации. За тях отговарят ръководителите на отделите под ръководството на международна група на управляващите директори, състояща се от управляващите директори на dm Австрия с председател Харалд Бауер. 

dm

Хуберт Крабичлер, управител на dm Италия и dm Австрия 
Мозер Бернхард, международен управител “Маркетинг & OCR” 
Маг. Петра Мати-Когелник, международен управител “Обучение и развитие” 
Дипл. Бизнес Администрация Харалд Бауер, председател на Управителния съвет 
Маг. Мартин Енгелман, управляващ директор 
Дипл.-Търг. Андреас Хайдлингер, международен управител “Финанси и контролинг” и “Информационни технологии” 
Маг. Марлене Драшвантнер, международен управител “Сортимент”  
Томас Кьок, международен управител “Експанзия”

(Отляво надясно)

Управителски съвети в асоциираните държави 

В някои страни има видими разлики в предложенията от асортимента и по-специално, заедно с продуктите на международните топ марки и на dm марките, се предлагат и продукти на локални производители. Подборът на локациите също се прави в зависимост от условията на живот, мобилността и пазарната ситуация в съответната страна. Въпреки националните особености и различни нужди, всички магазини успяват да запазят разпознаваемия дух и атмосфера на dm и да получават висока оценка от клиентите.   

Национални особености

В някои страни има видими разлики в предложенията от асортимента и по-специално, заедно с продуктите на международните топ марки и на dm марките, се предлагат и продукти на локални производители. Подборът на локациите също се прави в зависимост от условията на живот, мобилността и пазарната ситуация в съответната страна. Въпреки националните особености и различни нужди, всички магазини успяват да запазят разпознаваемия дух и атмосфера на dm и да получават висока оценка от клиентите. 

Тясно сътрудничество между държавите

Стъпването на пазара в нова държава винаги се случва с подкрепата на колегите от dm Австрия и от държави, в които dm марката е вече утвърдена. Мрежата на сътрудничество става все по-тясна. Така например логистиката на продуктите на dm марките за държавите от Югоизточна Европа вече не се извършва от австрийския дистрибуционен център в Енс, а се ръководи от колегите в Унгария. Също по отношение на строежа на магазините и по IT поддръжката са създадени специализирани центрове в държавите, които поемат задачи за няколко dm дружества. От една страна, това осигурява ефективност чрез къси разстояния и специализация, а от друга страна дава възможност за професионално развитие на висококвалифицирани колеги на място.

„Не навсякъде да правиш същото, а да правиш навсякъде правилното за всяко място – и то по начин, който въпреки цялата си индивидуалност, да гарантира силно и единно присъствие на марката. Това е изискването за управление на марката dm в тринадесетте европейски страни. "
Манфред Кюнер, управител на dm Австрия