Главна навигацияНавигация по категорииОсновно съдържание

Интервю на Андрей Петров, председател на Борда на управителите на dm България, за Bloomberg TV Bulgaria

В предаването „Светът е бизнес“ с водещ Ивайло Лаков, юни, 2021 година

Интервю на Андрей Петров

„Планираме сериозна експанзия в ритейл паркове. Очакваме идната година да се появят между 20 и 50 такива в страната. Можем да направим паралел с предишната криза през 2008 година, когато имаше бум на молове. „ - това сподели Андрей Петров, председател на Борда на управителите на dm България, в предаването „Светът е бизнес“ с водещ Ивайло Лаков за Bloomberg TV Bulgaria.

„Кризата по време на пандемията безспорно се е отрази и в този сектор, както във всички останали. По време на пандемията, едни от най-търсените стоки бяха дезинфектантите и стоките за хигиената.“ Андрей Петров отбеляза, че по това време хората са се въздържали от луксозните стоки и от декоративната козметика.

„Ударът беше доста динамичен, от леки избухвания в първите дни, до силни спадове в последващите месеци. За изминалата година – от октомври 2019 г. до септември 2020 г. отбелязахме ръст от 5%.“, коментира Андрей Петров.

“Преди 12 г. мислехме, че потенциалът в България е между 60 и 70 магазина, към момента наистина няма таван“, споделя Андрей Петров и поясни, че заради спецификата на продуктите е немислимо браншът да премине изцяло онлайн. dm България обмисля внимателно идеята за присъствието си със собствен онлайн магазин, но към момента възнамерява да продължи партньорството си платформата за доставки Glovo, която ще придобие бизнеса на foodpanda в България и Румъния.

Като нов тренд в поведението на потребителите Петров открои засиленото търсене на биохрани.