
dm отбелязва 10 години в България с рекорден оборот от почти 152 млн. лв. за последната финансова година
Компанията разшири предлагането на щадящи природата продукти и вложи над 150 000 лева в реализацията на социални проекти
София, 24 октомври 2019 г. В десетата година от навлизането си в България, dm отчете рекорден оборот от 151,86 млн. лева за финансовата година 01.10.2018–30.09.2019 г., което е ръст от 14,93% спрямо предходния отчетен период. През изминалата година компанията откри своя 80-и магазин и така хората в 26 града у нас могат да се възползват от огромното разнообразие от над 14 000 дрогерийни стоки. С разширяването на филиалната мрежа, dm вече има над 750 служителя у нас. За последната година бяха направени и инвестиции в размер на повече от 7 милиона лева за разширяване и обновяване на магазини и обучение на служители.
Като част от най-голямата компания за търговия с дрогерийни стоки в Централна и Източна Европа, dm България подкрепя активно и зелените политики на концерна като разшири асортимента си с продукти, щадящи околната среда - например четки за зъби с бамбукови или дъбови дръжки, метални сламки и по-щадящи природата перилни и почистващи препарати. Освен това, компанията подкрепя и инициативи за намаляване на пластмасовите отпадъци и инвестира активно в намаляване на въглеродния отпечатък от дейността си.
Важна част от корпоративната култура на dm е да поставя човека в центъра на своята дейност. Затова компанията инвестира и повече от 150 000 лева в подкрепа на социални кампании, обединени под мотото „За по-добър свят заедно“. Сред тях са дългогодишните кампании „Веселите зъбки“ и „Слънчеви деца“; в рамките на последната dm за трета поредна година подкрепи фондация „Живот със Синдром на Даун“ с парично дарение от 10 000 лева. Повече от 17 000 лева бяха дарени и за проекта „Оле Мале“ на фондация „Майко мила“, който има за цел да помогне майки на деца с увреждания да работят и да се издържат сами. За втора година се провежда и кампанията „Капачки за усмивки“, в рамките на която във всички магазини на dm се събират пластмасови капачки, а със средствата от рециклирането им се закупува медицинска апаратура за специализираната болница за лечение на детски болести „Проф. Иван Митев“.
Като отговорна компания, dm не само реализира и подкрепя важни социални проекти, но и помага за развитието на своите служители. През изминалата година по инициатива на компанията в България беше въведена новата професия „дрогерист“. Дрогеристът е специалист, който има задълбочени познания за състава на продуктите и е изучавал предмети като ботаника, наука за храненето, химия, органи и системи и много други. Консултантите с подобен профил ще осигурят още по-компетентна консултация в магазините, което изцяло ще промени сектора на модерната търговия у нас.
dm е лидер по оборот в дрогерийния сектор в България с ръст от 14,93% до рекордните 152 милиона лева
През последната финансова година dm България отбеляза ръст на оборота от 14,93% до рекордните 151,86 млн. лева. Това отрежда лидерска позиция на компанията в сектора на търговията с дрогерийни стоки у нас по показателя оборот. Този ръст е по-висок от средния за концерна dm.
Ръст на оборота от 4,61% за групата dm
dm България е част от водещата група за търговия с дрогерийни стоки в Германия и Централна и Източна Европа (ЦИЕ) – dm, която за финансовата 2018/2019 година отбелязва приходи в размер на 11,195 милиарда евро, което е ръст от 4,61% на годишна база. Подгрупата Австрия и ЦИЕ, която обхваща Австрия и 11 държави от региона, включително и България, отчита ръст на оборота от 9% до 2,8 милиарда евро. Общо магазините на концерна dm са 3 688, а служителите повече от 62 000.
dm инвестира над 7 милиона лева в България
През изминалата финансова година dm България направи инвестиции в размер на 7,13 млн. лева в България. Те бяха реализирани основно за разширяване и модернизиране на филиалната мрежа, като в периода 01 октомври 2018 г. – 30 септември 2019 г. бяха открити 7 нови магазина. Така dm вече има 80 магазина в 26 града като последният от тях беше открит в началото на месец септември 2019 г. в София. Плановете на компанията са през следващата финансова година да бъдат открити още 7-8 магазина. С разширяването на филиалната мрежа, нарасна и борят на служителите, които вече са 751.
По инициатива на dm в България вече има нова професия – „дрогерист“
dm инвестира усилено в развитието на професията „дрогерист“, тъй като добре подготвеният дрогерист е човекът който може да предостави най-компетентна консултация на клиента в магазина. Това е професия, която в страни като Австрия и Германия съществува от повече от 40 години и е базова за сектора с дрогерийни стоки.
С цел да предложи още по-добро клиентско изживяване, dm България инвестира и в квалификацията на служителите си като „дрогеристи“. През 2017 година група от 4 служители премина 10 седмично обучение по специална програма в Австрия. Следващата стъпка беше изграждането на партньорство с Професионалната гимназия по екология и биотехнологии в София, с която беше разработен курс за обучение на dm дрогеристи в България, базиран на опита на преподавателите от гимназията и австрийската програма. До момента 40 служители на dm са преминали едногодишно специализирано обучение. На 01 октомври 2019 г. стартира нов курс, в който участват 70 служители.
По инициатива на компанията новата професия беше включена в Националната класификация на професиите и длъжностите с официално наименование „Консултант по козметични, парфюмерийни и биологични продукти и битова химия“. Освен това от следващата учебна година дрогеристи ще могат да бъдат обучавани и в системата на дуалното обучение. Това означава, че ученици от гимназиалния курс ще преминат 5 годишен курс на обучение. През първите три години учениците ще получат задълбочена теоретична подготовка. Те ще изучават както общообразователни предмети според държавните образователни изисквания, така и специализирани дисциплини. Реалното практическо обучение ще бъде в 11-и и 12-и клас. Тогава учениците ще имат 2 дни в 11-ти клас и 3 дни в 12-ти клас седмично практика в магазините на dm и ще придобият ценен опит за това как работи една компания в сферата на търговията на дребно с дрогерийни стоки.
Новата инициатива bring it bag дава отстъпки и намалява използването на пластмаса
Като компания, която стимулира и подкрепя опазването на околната среда, dm България обръща внимание на малките стъпки, които водят до това. Най-новата инициатива на dm за опазване на природата дава възможност на всеки да направи първата крачка като не купува найлонови торбички. В рамките на два месеца, dm акцентира върху устойчивото развитие, като всеки клиент, пазарувал продукти от марките dmBio и alverde на стойност над 30 лв. в периода 03.10 – 27.11.2019 г., получава като подарък чанта bring it bag за многократна употреба. Ако клиентите се върнат в периода 28.11.2019 – 01.09.2020 г. с чантата във филиал на dm, ще могат да се възползват от специални промоции, които ще бъдат обявявани всеки месец на www.dm-drogeriemarkt.bg.
dm България за втора година провежда и кампанията „Капачки за усмивки“, в рамките на която във всички магазини на веригата се събират пластмасови капачки, един от петте най-големи замърсители на световните океани, и се предават за рециклиране. До момента са събрани над 17 тона капачки, а със средствата от рециклирането им са закупени три медицински уреда за СБАЛ по детски болести „Проф. д-р Иван Митев“, София - един инфузомат-помпа и два пациентни монитора.
С цел допълнително намаляване на въглеродния отпечатък от дейността си, компанията внедрява енергоспестяващи системи за осветление и климатизация в своите магазини, централния офис и разпределителния си център. До момента половината от dm магазините в България са с последно поколение LED осветление, което пести до 45% енергия. Освен това цялата техника в централния склад е с щадящи околната среда и здравето на служителите гел батерии, които не отделят газ при зареждането. Там е инсталирана и енергоефективна термопомпена климатична система.
С намаляване на микропластмасите и използване на рециклирани материали за опаковките на собствените си марки, dm помага за опазването на природата
В синхрон с политиката за устойчиво развитие от 1989 г. dm предлага собствената марка сертифицирана натурална козметика alverde, а от 2015 г. сертифицираните био храни dmBio. Освен това, във всички dm марки, най-голямата от които е Balea, не се съдържа микропаластмаса, която е един от основните замърсители на реките и океаните.
Компанията предлага и препарати, които щадят природата, тъй като са с по-малко агресивни химикали и не се отлагат в почвата или водоемите. Те са високо оценени от хората, а качеството им се доказва от факта, че пет продукта от dm марката Denkmit nature са първите почистващи препарати в Германия, които получиха немския сертификат „Син ангел“ (Blauer Engel) за екологични продукти.
Под мотото „ За по-добър свят заедно“ dm вложи повече от 150 000 лева в реализацията на важни за хората проекти
Чрез множеството социални кампании, обединени под мотото „За по-добър свят заедно“ dm България се стреми както да подпомогне деца и родители в неравностойно положение, така и чрез обучителни инициативи да допринесе за подобряване качеството на живот на българското семейство.
Допълнително в рамките на кампаниите „Весели зъбки 2018“ и „Слънчеви деца 2019“ са раздадени общо над 80 000 обучителни материала за правилна устна хигиена и за защита на детската кожа от слънчево изгаряне. В партньорство със Сдружението на българските зъболекари 50 000 деца са получили талон за безплатен стоматологичен преглед.
На 01 септември dm България стартира и кампания за събиране на средства за SOS Детски селища България в подкрепа на Звено „Майка и бебе“ в гр. Габрово . За периода 01.09.2019 – 31.01.2020 компанията ще дари по 30 стотинки от всяка покупка на бебешки пелени с марка babylove на сдружението. Като компания, която поставя човека в центъра на своята дейност, dm България подкрепя и важни социални каузи, които помагат за подобрението на живота на много хора.
Във връзка с финансовите резултати и инвестициите на компанията Андрей Петров, Председател на Борда на управителите на dm България, заяви: „Ние сме много горди, че за поредна година отбелязваме рекорден оборот и двуцифрен ръст на бизнеса на компанията, което ни прави безспорен лидер в сектора у нас по този показател. Фактът, че имаме над 1 милион клиента месечно показва, че хората ни вярват и избират нашия бизнес модел, който им предлага огромен избор от над 14 000 продукта, възможност да пазаруват в модерни и уютни магазини и да получат компетентна консултация. Това се доказва и от последното проучване на агенция Spectra в България, според което над 90% от анкетираните заявяват, че са изключително или много удовлетворени от нашата компания. Според мен за това играят много голяма роля и социалните инициативи, които нашата компания реализира в подкрепа на важни за хората проекти и устойчиво развитие.“
За dm drogeriemarkt и dm България
dm drogeriemarkt принадлежи към най-големите вериги дрогерии в Централна и Източна Европа. Първият магазин е отворен през 1973 г. в Карлсруе, Германия, а първият филиал в Австрия – през 1976 г. в град Линц. Централата на групата се намира в Залцбург, Австрия. Днес dm е представен в 13 страни в Европа.
dm България се присъединява към групата на 29 януари 2009 г. с първия си магазин за дрогерийни стоки в град Видин. Към днешна дата филиалната мрежа се състои от 80 магазина в 26 града в страната, а служителите на компанията са над 750. Асортиментът на dm обхваща над 14 000 дрогерийни стоки като изключително голям брой козметични продукти, парфюмерия, стоки за дома, храна за домашни любимци, бебешки продукти и много други. Многообразният асортимент е допълнен и от 29 собствени марки на dm, като най-популярни между тях са: Balea, babylove, alverde, Dontodent, Denkmit, Profissimo и dmBio. В магазините за дрогерийни стоки на dm България не се предлагат лекарствени продукти и медицински изделия.
Целта на dm е да изгражда компания, отговаряща на потребностите на клиента, да е надежден и коректен партньор, да предлага на служителите си възможности за развитие. Затова dm поставя човека в центъра на своята дейност – като клиент, служител или партньор. „Тук съм човек, тук пазарувам“.