#GIVINGISTHENEWBLACK 2024
За шеста поредна година превръщаме традиционния Black Friday в Giving Friday под надслов #givingisthenewblack. Благодарение на Вашата съпричастност и направени покупки ще направим добро {ЗАЕДНО}.

На 29.11.2024 г. Ви призовахме към пазаруване с кауза. В резултат даряваме 35 000 лв. на сдружение "SOS Детски селища България" в полза на Звено “Майка и бебе”, което се грижи за млади майки и бременни жени в риск да изоставят децата си.
Дарението бе прието от Валерия Георгиева, Национален изпълнителен директор на SOS Детски селища България и Соня Живкова, Директор Фондонабиране Корпоративни партньорства.

Благодарение на Вашата съпричастност и направени покупки успяваме да направим добро {ЗАЕДНО}.
Благодарим Ви, че се включихте в нашия Giving Friday за шеста поредна година!
От къде идва понятието Black Friday?
По традиция в Америка всеки четвърти четвъртък от месец ноември се празнува Денят на благодарността. Петъкът след това е винаги почивен ден и американците го използват, за да купят първите подаръци за Коледа. За търговците това означава по-високи печалби или т.нар. „черни цифри в оборота“, които наред с пълните улици с хора, облечени в тъмни дрехи, са допринесли за наименованието „черен петък“ или „Black Friday“.
Дарител вместо „ловец на отстъпки“
Днес милиони потребители по целия свят трескаво следят офертите на големите търговски вериги. За да насърчат повече хора да пазаруват, търговците предлагат големи отстъпки, достъпни само в този ден. Алтернатива на консуматорския дух на Black Friday е световни брандове да застават зад идеята, че Коледа е преди всичко време да даряваме. Ето защо и ние от dm ще дарим 3% от дневния си оборот за едно добро дело.
Заедно да направим добро – коя е нашата кауза?
И тази година със събраните на 29.11.2024 г. средства ще бъде подкрепена дейността на сдружение “SOS Детски селища България” в полза на Звено „Майка и бебе“ в Габрово.
През изминалата 2023 г. в кампанията Giving Friday бяха събрани 30 000 лева, като сумата и тогава беше дарена за същата кауза. Събраните от инициативата средства през 2022 г., 2021 г. и 2020 г. също бяха насочени към дейността на “SOS Детски селища България” в полза на Звено „Майка и бебе“. dm България подкрепи организацията и през 2019 г. с дарителската инициатива „Дари любов с babylove”. В рамките ѝ в продължение на пет месеца при всяка покупка на пелени, гащички и протектори за матрак от dm марката babylove, 0,30 лв. отиваха за дарение на “SOS Детски селища България”. В края на кампанията на Звено „Майка и бебе“ в Габрово беше предоставено дарение в размер на 10 000 лева.
След последното издание на Giving Friday през 2023 г. dm получи приза Златен корпоративен партньор на “SOS Детски селища България”. Отличието се връчва на компании, дарили сдружението с над 100 000 лв. през годините.
През 2024 г. кампанията Giving Friday получи голямото отличие за „Маркетинг с кауза“ в Годишните награди за отговорен бизнес на Българския форум на бизнес лидерите. Журито на оспорваната надпревара присъди наградата на dm заради последователните усилия на компанията да превърне традиционния Black Friday с неговия консуматорски дух в ден не за отстъпки, а за дарения.
За SOS Детски селища България
Сдружение SOS Детски селища България е първата гражданска правозащитна организация в страната, която предоставя директна грижа за деца в риск.
В продължение на почти 30 години Сдружение SOS Детски селища България осигурява семейство и здравословна среда за развитието и израстването на деца, лишени от родителска грижа, и деца в риск да загубят закрилата на своите родители. Сдружението предлага семеен тип грижа и подкрепа на семейството и активно се застъпва за правата на децата и младежите.
За Звено "Майка и Бебе" към SOS Детски селища България
SOS звено „Майка и бебе” предоставя временно настаняване до 6 месеца на бременни жени и майки в риск да изоставят децата си, насърчава родителската привързаност, подпомага младите майки чрез социално, психологическо и юридическо консултиране и подкрепа. Обща цел на програмата е да предотврати изоставянето и настаняването в институция на децата от 0 до 3 години и да ги предпази от ситуации, застрашаващи сигурността, здравето и развитието им до шест месеца.