Сподели и разпечатай

color #000000
color #000000

dm България отчита рекорден оборот от над 132 млн. лева за последната финансова година

 

София, 18 октомври 2018 г. dm България отчете рекорден оборот от над 132 милиона лева за финансовата година 01.10.2017–30.09.2018 г., което е ръст от 19% спрямо предходния отчетен период. Компанията завърши финансовата година със 73 филиала в 25 града, а броят на служителите е близо 650. За последната година бяха направени и инвестиции в размер на 4.5 милиона лева за разширяване и обновяване на магазини и обучение на служители.

Отличните финансови резултати се дължат на все по-нарастващата популярност на бизнес модела на dm, който предлага бързо и удобно пазаруване на над 14 000 продукта и компетентна консултация. Доказателство за това, че хората все по-често избират специализираните магазини на dm за покупка на козметика, продукти за дома, бебето, био и натурални продукти и други, са данните за продажбите на компанията. През периода 01.10.2017–30.09.2018 г. бяха закупени над 30 милиона артикула, което е с 5 милиона повече в сравнение с миналата година.

 

Ръст на оборота от 4,3% за групата dm 

dm България е част от водещата група за търговия с дрогерийни стоки в Германия и Централна и Източна Европа (ЦИЕ) – dm, която за финансовата 2017/2018 година отбелязва приходи в размер на 10.7 милиарда евро, което е ръст от 4,3% на годишна база. Подгрупата Австрия и ЦИЕ, която обхваща Австрия и 11 държави от региона, включително и България, отчита ръст на оборота от 8% до 2,6 милиарда евро. Общо магазините на концерна dm са 3566, а служителите близо 62 000.

Инвестиции за над 4,5 милиона лева 

През изминалата финансова година dm България направи инвестиции в размер на 4,5 милиона лева. Те бяха реализирани за разширяване и модернизиране на филиалната мрежа. 

По отношение на развитието на филиалната мрежа, основният фокус беше подобряването на клиентското изживяване. Затова компанията активно инвестира в разширяването и модернизиране на магазините, като почти 70% от тях вече са с по-удобна подредба, по-широки коридори и актуален моден дизайн. За по-голямо удобство при пазаруване компанията променя локацията на избрани от тях. В периода 01 октомври 2017 г. - 30 септември 2018 г. dm България продължи да открива нови магазини и така общият брой на филиалите на компанията достигна 73, което я прави най-голямата специализирана верига за търговия с дрогерийни стоки у нас. На 11 октомври бе открит 74-тия филиал на компанията в гр. Пловдив.

 

dm дрогеристите предлагат експертни съвети и задълбочена консултация 

Важна част от доброто клиентско изживяване е и компетентната консултация. Затова dm България инвестира в обучението на своите служители и работи за въвеждането на нова професия за България – „дрогерист“.

В тази връзка компанията реализира дългосрочна програма за повишаване на квалификацията. Тя стартира с изпращането на група служители за едногодишно обучение в Австрия по австрийска учебна програма, която включва задълбочено изучаване на предмети като биология, химия, ботаника, биохимия, наука за храненето и т.н. Като следваща стъпка -  в партньорство с Професионалната гимназия по екология и биотехнологии в София - беше разработен и курс за обучение на dm дрогеристи в България, базиран на опита на преподавателите от гимназията и австрийската програма.

До момента 20 управители на магазини са преминали едногодишно специализирано обучение. На 01 октомври 2018 г. стартира нов курс, в който се включиха нови 20 служители. Целта на компанията е в следващите години, във всеки магазин на dm да има поне един обучен дрогерист. Така благодарение на инвестициите в обучения и развитие на служителите, всеки клиент на dm ще може да получи компетентна консултация, която надхвърля нивото на продавач-консултанта.

С Balea Colornique младите дами могат да сменят цвета на косата си, когато поискат 

През последната финансова година продължи активното развитие на асортимента на dm България. Бяха представени редица нови брандове и бяха развити допълнително харесвани продуктови линии, особено в сегмента на био и натуралните храни и козметика. 

Асортиментът за дамите беше обогатен с иновативни бои за коса от собствените брандове Balea Colornique и réell’e. Първата е иновативна боя без амоняк с алкализиращи вещества от ново поколение, което позволява оцветяването на косата и в същото време я предпазва от увреждане. Освен това съдържа био екстракти от лайка, маточина и глухарче като така допринася за по-малкото накъсване на косата. Balea Colornique е насочена основно към млади жени, които искат да имат свежо излъчване и да сменят визията, когато поискат или момичета, които тепърва започват да променят цвета на косата си. Затова и боите са с по-къса трайност на цвета – до 5 или до 24 измивания.

Новата собствена марка réell’e е крем боя за дълготраен цвят. От същата серия са и иновативни спрей бои в 4 нюанса за бързо нанасяне в корените. При тях няма опасност от отмиване дори  при намокряне на косата и всяка дама може бързо и лесно да освежи прическата си. Изключително полезен продукт са кърпичките за премахване на боя от кожата, с които домашното боядисване става още по-лесно и приятно. 

През тази година новост са и предложенията за момичета и тийнейджърки. Специално за тях бяха представени продуктите за дълга момичешка коса Langhaarmädchen и новата марка декоративна козметика 183 DAYS by trend IT UP. Последната е развитие на собствения бранд trend IT UP, който беше представен в началото на 2018 г. и бързо се превърна в любима козметика за младите дами. 

През 2018 г. беше представена най-новата серия продукти за грижа за тялото за мъже Strassenkicker, насочена към активните, спортуващи господа. Затова и лице на серията е легендарният футболист Лукаш Подолски.

 

Био храни за бебета и малки деца са новият хит в здравословното хранене 

Важна част от развитието на асортимента на dm е предлагането на огромно разнообразие от био и натурални храни и козметика, което е в отговор на все по-големия интерес към здравословното храненe и начин на живот. Към момента продуктите в този сегмент са над 500 и броят им непрекъснато се увеличава.

В специализираните сектори за био храни в магазините на dm клиентите вече могат да открият най-новите предложения от марката dmBio за бебета и малки деца, които включват адаптирани млека, пюрета, сокове, каши и много други храни. Така все повече майки ще могат да осигурят на децата си сертифицирана био храна с гарантирано качество.

 

Над 70 000 деца се включиха в социалните инициативи на компанията 

През изминалата финансова 2017/18 година dm България реализира успешно социалните инициативи „Веселите зъбки“ и „Слънчевите деца“. Те обхванаха над 70 000 деца в цялата страна, които научиха как да имат блестящи усмивки и да се грижат по-добре за кожата си през лятото. За втора година dm България подкрепи фондация „Живот със синдром на Даун“ като дари 10.000 лв в рамките на „Слънчеви деца 2018“ за Проекта „Адаптирано плуване за 2019 г“, в който ще участват 30 деца със синдрома от Варна, София, Стара Загора, Габрово, Гълъбово и Дупница. 

През месец април 2018 г. стартира съвместната кампания на dm България и Garnier „Капачки за усмивки“ за събиране и рециклиране на пластмасови капачки. За тази цел във всички магазини на dm бяха поставени специални кутии за капачки. Всички средства, набрани от рециклирането, ще бъдат дарени на "Специализирана болница за активно лечение по детски болести - проф. д-р Иван Митев" ЕАД – София и ще бъдат използвани за закупуване на специализирана медицинска апаратура. 

Във връзка с финансовите резултати на компанията Андрей Петров, Председател на Борда на управителите на dm България, заяви: „Поредната година, в която компанията отбелязва впечатляващ ръст на оборота, е най-доброто доказателство, че хората все повече харесват бизнес модела на dm и че нашите магазини с огромния избор от над 14 000 артикула са техният първи избор при пазаруване на козметика, стоки за дома и био и натурални продукти. Ние ще продължим да се развиваме, като откриваме нови магазини на най-удобните локации за клиентите, и да разширяваме асортимента си така, че да отговорим на търсенето на всеки един клиент.“

Изтегляне

Съобщение за медиите

PDF, 167KB