Става горещо!

Доказано е, че редовните посещения в сауната укрепват съпротивителните сили на организма. Посещаването на сауна два-три пъти в седмицата редуцира предразположението към инфекции.

Защо ходенето на сауна е толкова здравословно? 

В сауната тялото се затопля толкова, колкото когато имаме висока температура. Това води до ускоряване на обмяната на веществата, както и до повишаване на оросяването и съпротивителните сили на организма. Бързото редуване на гореща и студена баня е добра тренировка за кръвоносните съдове, защото по този начин се разширяват и свиват последователно. Сауната предпазва от заболявания на сърцето и кръвоносните съдове. Тя се грижи за хидратирането и оросяването на кожата, нивото на pH се понижава. Не на последно място, редовните посещения в сауната просто действат добре на душата: Дишането става равномерно, което помага и за по-добрия сън.

На кое трябва да обърна внимание при посещение в сауната? 

-         В сауната не трябва да се влиза непосредствено след хранене. Най-добрият вариант е да хапнете 1-2 часа преди това, за да не падне нивото на кръвната захар.

-         Може да вземете душ преди първото посещение в сауната, но в никакъв случай не трябва да влизате мокри. Задължително се подсушете добре, в противен случай изпотяването се забавя.

-         Не влизайте в сауната директно след тренировка. Трябва да сте със спокоен пулс, също така ако сте стресирани или неспокойни е добре да отложите посещението.

-         Легнете по гръб – така цялото тяло ще е в една и съща температурна зона и мускулите ще се отпуснат. Избягвайте да стоите прави или на стол, защото това допълнително натоварва кръвообръщението.

-         Не трябва да стоите повече от 8-15 минути в сауната. Паузата между отделните посещения е индивидуално решение. Препоръчително е сауната да се посещава не повече от 3 пъти. 

-         Преди да се охладите е добре да се раздвижите на свеж въздух, за да може да се възстанови кръвообръщението. Можете да се охладите със сняг, студена вода или просто на свеж въздух. 

-         Не взимайте душ след последното посещение в сауната, а оставете кожата да изсъхне сама. Препоръчително е да използвате и богат на мазнини лосион.

-         След последното влизане в сауната започнете да приемате течности (1-2 литра вода), за да възстановите загубеното.

Кога е по-добре да не посещавате сауна? 

-         При остра инфекция, ревматизъм, висока температура или треска не ходете на сауна.

-         Ако имате заболявания на сърцето, най-добре се консултирайте с лекар преди първото посещение.

-         Ако имате разширени вени, също трябва да се откажете от сауната, защото топлината разширява допълнително кръвоносните съдове.

-         Децата могат да посещават сауна, но не е особено препоръчително. При по-малките деца престоят в сауната не трябва да е повече от 5 минути, а при ученици може да продължи не повече от 10 минути. При децата охлаждането след сауна трябва да е само с хладка вода.

 

 

За Него!

Balea MEN Шампоан за коса, 250 мл, Кофеин или срещу пърхот

Balea MEN Душ-гел, 300 мл, различни видове

Balea MEN Sensitive Рол-он, 50 мл, различни видове

Balea МEN Афтършейв, 100 мл, различни видове

Balea MEN Гел за коса, 150 мл, различни видове